A DHK Zrt. követeléskezelési gyakorlata során minden esetben törekszik az Adósokkal történő együttműködésre, annak érdekében, hogy a tartozás a lehető leggyorsabb, legköltséghatékonyabb módon kerülhessen rendezésre.
A követeléskezelés során társaságunk a fokozatosság elvének megfelelően jár el, a tartozással kapcsolatban telefonon, illetve írásban is tájékoztatja ügyfeleit a rendelkezésre álló elérhetőségeken. Sikeres kapcsolatfelvétel esetén, ügyfeleink együttműködését feltételezve, közös adósságrendezési megoldás kidolgozására törekszünk, mely az adósok számára elfogadható terhet, a DHK Zrt. részére pedig elfogadható feltételek melletti adósságrendezést jelent.
Amennyiben a kapcsolatfelvétel eredménytelen, vagy nem sikerül közös megoldást találni a fennálló követelés megfizetésére, társaságunk ügyfél látogatókat vesz igénybe, bízva abban, hogy a személyes kapcsolatfelvétel elősegíti a megoldáskeresést, illetve adósaink életkörülményeinek pontosabb ismerete lehetővé teszi személyre szabott adósságrendezési megoldások kialakítását.
Abban az esetben, ha eredménytelenül zárulnak az együttműködésen alapuló adósságrendezési törekvések, a DHK Zrt. minden lehetséges jogszabályokban biztosított módon eljár az adósokkal szemben a követelés beszedésének érdekében.
Ilyen eljárások lehetnek:
- Fizetési meghagyás
- Peres eljárások
- Végrehajtási eljárás
A követeléskezeléssel kapcsolatos valamennyi felmerülő költség az adósokat terheli, melyek mértéke esetenként meghaladhatja a követelés 10%-át.